Diez detenidos por defender el derecho del pueblo galego a su lengua

9 de febrero de 2009.

[Actualización]
A lo largo del día de ayer, lunes 9, los 10 detenidos han sido puestos en libertad tras prestar declaración judicial. Los cargos de los que se les acusan varían entre atentado contra la autoridad, desórdenes públicos y delito contra el derecho fundamental de manifestación.

En la mañana del 8 de febrero las fuerzas policiales cargaron duramente contra manifestantes galegos que protestaban contra la estructura y campaña de Galicia Bilingüe y a favor del uso del galego como lengua nacional.
Durante las cargas 10 personas fueron detenidas y hubo varios heridos.
Para este lunes día 9 se han convocado varias concentraciones para denunciar la represión contra quien defiende el derecho colectivo del pueblo galego a su lengua. En Compostela a las 09:00 frente a los Juzgados y a las 20:00 en la Praça do Toral, en Corunha a las 20:00 en el Obelisco, y en Vigo a las 20:00 en el Marco.

[Actualización]

A lo largo del día de ayer, lunes 9, fueron puestos en libertad los diez detenidos tras prestar declaración judicial en los juzgados de Compostela.
Al mediodía salían seis de los diez detenidos, hasta el momento, según fuentes de Galiza Livre, tres de los detenidos atendidos por Ceivar son acusados de atentado contra la autoridad y delito de daños, y los tres militantes de Isca que acudieron a la manifestación de Galicia Bilingüe disfrazados de vacas, a ellos se les acusa de delito contra el derecho fundamental de manifestarse. Pasadas las ocho de la tarde eran liberados el militante de Briga, y los tres militantes de Nós-UP, se cree que las acusaciones son de atentado contra la autoridad para dos de ellos, y de desórdenes públicos para todos.

Los detenidxs declararon los golpes y los malos tratos recibidos en las dependencias policiales: las celdas estaban llenas de heces, vómitos, comida podre, condiciones higiénicas pésimas. Además les retiraron la ropa de la cama y pasaron la noche sin mantas y sin algún tipo de alimentación.

Desde primera hora de la mañana se realizó una concentración delante de los juzgados para exigir la libertad de los diez detenidxs. Ceivar informa del importante contingenete policial que vigiló la zona y el edificio, y estima que las cifras de la concentración rondaron las 150 personas.
A las 20:00 comenzaron distintas concentraciones en Compostela, Vigo y Corunha.

La mañana de ayer 8 de febrero tenía lugar en Compostela una manifestación de la estructura "Galicia Bilingüe", plataforma política que agrupa a dirigentes y miembros de UPyD, PP y Falange, entre otros. Diversas fuentes citan que 12 han sido los autobuses que se desplazaron desde distintas partes del estado español hasta Compostela para aacudir a esta manifestación, y que concretamente uno de los autobuses era de Falange España. Entre las personalidades políticas que se hicieron la foto están Rosa Díez, líder de UPyD, Albert Rivera, de Ciudadanos, Alfonso Rueda, secretario general del PP gallego, Corina Porro, candidata del PP por Pontevedra y ex alcaldesa de Vigo, Ana Pastor, dirigente nacional del PP y ex ministra de Sanidad, Ana Pastor, y otras personalidades de la AVT y del Foro de Ermua.

Al tiempo centenares de activistas pro-galego, movilizados por diversas organizaciones y colectivos de la izquierda soberanista, se manifestaban en contra de esta estructura y de su campaña que persigue la imposición del castellano en Galiza e impide la normalización del galego. Consideran que la estrategia bilingüista supone una muerte lenta del galego, y más cuando dicha plataforma está conformada por sectores abiertamente españolistas y antigalegos, cuyo lema es "El español está en peligro"

Este tipo de agitación españolista resurgió en Galiza hace unos cinco años, pero ha sido en este último año cuando su campaña se ha agitado, desplazando autobuses por pueblos y ciudades galegas para hacer propaganda del español y menospreciar al galego. Sectores ultras se aglutinan bajo este paragüas exigiendo acabar con cualquier política en favor del galego y piden la supresión de cualquier norma legal que lo favorezca.
Precisamente en un momento histórico en el que los porcentajes de uso social del galego son de los menores.

Ver artículo: Galicia Bilingüe enfrentará-se à Galiza digna

Las fuerzas policiales protegieron violentamente en todo momento a la comitiva españolista y atacaron a sus detractores. Esto provocó un fuerte enfrentamiento entre activistas pro-galego y policías que se reprodujo durante más de una hora distintas calles de la capital gallega, especialmente en la zona vieja y al paso de la manifestación anti-galega.
[Informa Ceivar]

La policía cargo duramente, el resultado fue 10 detenidxs y varios heridos.

Lxs detenidxs permanecen en los calabozos de la comisaría de policía de Compostela, según fuentes de la defensa es probable que sean acusadxs de "desórdenes, daños y atentado", previsiblemente pasarán a disposición judicial en la mañana del lunes 9.

Los abogados que asisten a los detenidxs comunicarón que tres ellxs declararon en comisaría. Las tres personas que fueron interrogadas solicitaron el habeas corpus antes de la llegada de los abogados, sin que éste sea resuelto pasada la medianoche. Los cargos contra estas tres personas son de atentado contra la autoridad, destrozos y alteración del orden.
[Informa Ceivar]

Según informa Nós-UP, uno de los detenidos que es miembro de la Dirección Nacional de Nós-UP fue trasladado al hospital tras la fuerte agresión sufrida por parte de los policías antes de ser detenido. Despúes fue trasladado a comisaría donde continúa detenido a pesar de sufrir fuertes dolores de cabeza y nauseas debido a la agresión policial.
[Informa Nós-UP]

A las 17:00 de esa misma tarde se ha celebrado una manifestación también en Compostela para reclamar la libertad de los detenidxs, unas doscientas personas se concentraron ante la comisaría de polícia. “Defender a língua nom é delito”

Convocatorias

Este lunes día 9 se han convocado varias concentraciones para denunciar la represión contra quien defende el derecho colectivo del pueblo galego a su lengua:

  • Compostela. 09:00 horas, frente a los Juzgados
  • Compostela. 20:00 horas Praça do Toral
  • Vigo. 20:00 horas no Marco
  • Corunha. 20:00 horas no Obelisco

Videos

GZ Videos. Contramanifestaçom em defensa da lingua

Comunicados

Comunicado Ceivar. Defensores do “bilingüísmo harmónico” demonstram a sua autêntica natureza protofascista

Activista pró-galego é registado por um ’antidistúrbios’.
Com a celeridade com que estám a se desenvolver os acontecimentos nas últimas horas, e à espera da situaçom em que se encontram @s militantes Narciso, Ghano, Bernardo, Diego, Vreixo, Laura, Abrahám, Xane, Sánti e Carlos, queremos fazer um pequeno impassse, ante a unánime campanha mediática de manipulaçom sobre os factos acontecidos onte, para descrever sequer certos factos que demonstram a autêntica natureza dos presuntos defensores dumha “libertad” abstracta que nom entende de direitos colectivos que se manifestárom onte na nossa capital.

Dizer, brevemente, que a violência policial desatada onte em Compostela foi apoiada e coreada por centos de manifestantes com palavras-de-ordem tam sugerentes como “Mátalos”, dirigidas aos polícias que se assanhavam com activistas pró-galego caídos ao chao, ou a significativa “Como em Chile, tirar-los al mar” e, incluso, vivas ao anterior Chefe do Estado espanhol. Queremos assinalar também, para quem ainda quiger ouvir, envolvid@s como estamos numha nova campanha de satanizaçom do nacionalismo mais combativo, que enquanto as FSE protegiam a marcha que vindicava a liquidaçom da nossa língua nacional converteu numha actividade de risco qualquer exibiçom de defesa do galego, demonstrando que a liberdade de expressom é um bem que só se concede a uns poucos.

Assim, por exemplo, é de assinalar que três das pessoas que neste momento permanecem nos calabouços, tratárom de exprimir de modo irónico –disfarçadas de vacas- o seu acordo com os objectivos que pregonava a marcha espanholista. Mais umha vez, temos que contemplar no nosso próprio chao como milhares de pessoas deslocadas de outras partes do Estado e os sectores filofascistas da nossa própria sociedade –com presença notória de importantes cárregos do PPdeG- tomam a rua no meio dumha exibiçom de violência para reclamar nada menos que a anulaçom dos mínimos avanços institucionais alcançados pola nossa língua e o avanço dum processo de substituiçom lingüística que encontra à sua frente o nacionalismo combatente.

Cremos interpretar o sentir de milhares de galegos e galegas de naçom quando afirmamos que nem a repressom nem a violência vam rematar com os desejos que este povo tem de ser e de seguir sendo. Poderám mentir, bater, enganar, deter, manipular, etc., mas a nossa decisom de sermos galegos e galegas com todos os direitos que isto implica, jamais vai ser afogada pola violência das FSE e a manipulaçom duns meios de difusom que, mais umha vez, se colocam da parte dos inimigos deste País.

ADIANTE NA DEFESA DA NOSSA LÍNGUA!
GALICIA BILINGÜE FORA DA GALIZA!
LIBERDADE PARA @S DETID@S!

Ceivar, 9 de Fevereiro de 2009

Fuente: Ceivar

Comunicado de Nos-UP. NÓS-Unidade Popular reclama liberdade imediata para os 10 detidos e exige demissom de Manuel Ameixeiras

NÓS-Unidade Popular quer confirmar publicamente a detençom de dous membros da sua Direcçom Nacional durante os protestos deste meio-dia contra os ultras antigalego em Compostela.

A inédita provocaçom de um colectivo espanholista, com o apoio político do PP e de toda a extrema-direita espanhola, na capital da Galiza, foi respondida na rua por sectores diversos de carácter cultural e político, que nom estamos dispostos a admitir mais agressons ao nosso idioma.

A violência policial voltou a ser a resposta do Estado espanhol, protegendo os manifestantes de extrema-direita e agredindo abertamente os defensores e defensoras do galego.

NÓS-Unidade Popular confirma a participaçom da sua militáncia e simpatizantes nos actos de repúdio ao fascismo espanhol em Compostela, no dia de hoje. Perante todo o acontecido, queremos manifestar o seguinte:

1. Como conseqüência da inusitada violência policial, 10 pessoas fôrom detidas de maneira arbitrária, entre elas dous membros da Direcçom Nacional de NÓS-Unidade Popular: Carlos Morais e Abraám Alonso.

2. Com eles e com os outros 8 detidos e detidas, manifestamos a nossa total e incondicional solidariedade, exigindo a sua imediata liberdade.

3. Para além dos ferimentos sofridos por alguns detidos, os direitos fundamentais de todos e todas elas vem-se abertamente agredidos por acusaçons absurdas como “desordens”, “danos” e “atentados”, que a polícia espanhola dirigiu hoje mesmo contra o grupo de galegos e galegas detidas.

4. Exigimos igualmente a imediata destituiçom ou demissom de Manuel Ameixeiras, delegado do Governo espanhol na Galiza, tristemente célebre no seio dos movimentos sociais galegos polo seu carácter violento e autoritário. A actuaçom policial de hoje volta a questionar seriamente o carácter democrático das instituiçons espanholas, e aponta directamente para as responsabilidades do PSOE e a corresponsabilidade do BNG, que governa com eles na Junta da Galiza.

5. Como sempre, hoje demontrou-se que o único caminho para fazer valer os direitos da maioria é a unidade e a luita. A cobardia e o oportunismo do autonomismo ficou plasmado nom só a ausência do BNG nas convocatórias em defesa da língua, mas no comunicado da sua associaçom satélite, a Mesa, que condenou de maneira abstracta a violência e evitou qualquer solidariedade com as pessoas detidas.

6. NÓS-Unidade Popular parabeniza os sectores mais conscientes do nosso povo trabalhador pola digna jornada de luita e manifesta a sua firme vontade de manter a luita em defesa do nosso idioma até a sua plena normalizaçom na Galiza.

Por último, apelamos à participaçom nas mobilizaçons previstas em solidariedade com os detidos e detidas.

Bilingüismo = espanholismo
Na Galiza sempre em galego

Direcçom Nacional de NÓS-Unidade Popular
Galiza, 8 de Fevereiro de 2009

Fuente: Nós-UP

Comunicado de Sofitu. Muerganismu Antirrepresivu Popular d’ Asturies

Esti domingu la ultraespañolista “Galicia Bilingüe” manifestose’n Santiago de Compostela baxo’l llema “Queremos libertad de elegir” desixiendo al gobiernu gallegu que dean pasos atrás nel so avance de normalización llingüistica del gallegu.

Consideramos qu’esta manifestación nun ye mas que un insultu non solu al pueblu gallegu sinon a tolos pueblos del estau español que lleven años sofriendo la represión llingüistica y que con un mensaxe maniplaor (que fala de llibertá y d’escoyer) quier emponer la llingua castellana nuna tierra que nun ye la de so.

Dende Sofitu tamos arguyosos de la rempuesta de la xente concienciao del pais vecín que, pese a les xabaces cargues policiales y a les detenciones, supo dar la cara nuna xornada de llucha escontra’l facismu españolista.

Tamién queremos amosar la nuesa vergoña por los partíos convocantes (PP y UPyD) y pol so discursu interesau sigún-yos convenga. Asina equi n’Asturies la cabezalera de UPyD Rosa Diez dixo que la unica llingua d’Asturies ye’l castellán y los ataques del PP a la nuesa llingua son habituales( la cabera foi la manipulación de los cartelos de la casa’l conceyu de Mieres) mientres que nel pais vecín dicen ser victimes d’una imposición llingüistica y ser defensores del “bilingüismu”. Los Asturianos ya sabemos que bilingïsmu defenden.

Tampoco podemos escaecer que’l nuesu compañeru Fer enfrentase a 8 años de carcele y faelo ensín defensa pol fechu de falar Asturianu y que billingüista dalu salio’n defensa del derechu a espresase na llingua materna de cá ún.

Pa finar queremos amosar tola nuesa solidaridá pa colos 10 deteníos y los estremaos mancaos nes cargues policiales, coles familias y collacios de los que tán arrestaos ensin los sos derechos fundamentales y en xeneral col pueblu gallegu por esti, otru mas, ataque a la so cultura.

Llibertá pa les deteníes!!!
Defender la llingua nun ye delitu!!!

Fuente: Glayiu

Comunicado de Isca

A organización pola desaparición do galego Galicia Bilingüe contou coa colaboración da violencia policial para poder marchar sobre Compostela. As forzas de seguridade españolas puxéronse ao servizo desta entidade, identificando desde o primeiro momento a persoas que asistían por delitos de opinión, por razóns como distribuir panfletos, desplegar unha faixa ou disfrazarse para parodiar a colonización lingüística, ou mesmo aquelas que eran sinaladas polos membros do servizo de orde galegófobo. A continuación, pasaron a unha outra fase máis agresiva, con cargas, malleiras, e detencións de ata 7 persoas -segundo nos consta neste momento, aínda que poderían ser máis- entre as que se atopan tres militantes da nosa organización.

As tres militantes de Isca asistiron á manifestación disfrazados de vacas, con un cartaz coa lexenda “El gallego es para hablar con las vacas”, para poñer de manifesto o discurso oculto -e non moito- desta organización, que asocia o galego ao atraso social e que non quere que conte cos ridículos espazos dos que dispón actualmente, nomeadamente no ámbito do ensino, baixo a máscara da “liberdade” que en realidade resulta ser a segregación educativa para acelerar a desaparición da lingua propia do país.

As vacas saíron en diversos momentos, se ben foron hostigadas sempre pola policía -que arrebatou os cartazes- e polos propios manifestantes, que aplaudían as identificacións e detencións, así como as cargas policiais que sufriron outros grupos de manifestantes. Xa está convocada unha concentración de solidariedade con todas as persoas detidas para esta mesma tarde, ás 5.

Expresamos a nosa solidariedade con todas as organizacións e activistas detidos e animamos a asistir a nova concentración e a non baixar os brazos na defensa da nosa dignidade como pobo. Aproveitamos para denunciar a habitual manipulación informativa á que nos teñen suxeitos certos medios, tentando crimizalizar a resposta popular e pacífica contra os que buscan a desparición do noso idioma.

Fuente: Isca GZ

Enlaces

Galiza Livre. 12 autocarros fôrom fretados de Madrid com gente para a manifestaçom espanholista de Compostela

Galiza Livre. Independentistas detidos declaram maus tratos nas dependências policiais

Galiza Livre. Minuto a minuto. Contra-manifestaçom em defesa da língua

Galiza Livre. Concentraçom de apoio às pessoas detidas

Galiza Livre. Galicia Bilingüe enfrentará-se à Galiza digna

Indymedia Galiza. Fotos da manifestaçom de Galicia Bilingüe (e 2)

Indymedia Galiza. Fotos da manifestaçom de Galicia Bilingüe

Ceivar. 150 pessoas permanecemos concentradas nos julgados de Compostela à espera da liberaçom dos dez activistas pró-galego

Ceivar. Repressom em Compostela contra activistas pro-galego (I)

Ceivar. Repressom em Compostela contra activistas pro-galego (II)

Nós-UP. Últimas novidades sobre as pessoas detidas

Nós-UP. Última hora às 18:00 Situaçom dos companheiros detidos

Nós-UP. NÓS-Unidade Popular reclama liberdade imediata para os 10 detidos e exige demissom de Manuel Ameixeiras

Nós-UP. Dez pessoas detidas, umha hospitalizada e duas sem assistência jurídica

Nós-UP. Dura repressom contra defensores del galego: 10 detidos e um hospitalizado

Nós-UP. Esta manhá em Compostela, contundente resposta popular ao espanholismo

Nós-UP. Contra o bilingüismo, contra o espanholismo: neste domingo, tod@s a Compostela em defesa do galego

A Nosa Terra. Fotogalería dos incidentes na protesta de Galicia Bilingüe

A Nosa Terra. A Mesa pola Normalización Lingüística cualifica a manifestación de Galicia Bilingüe como a marcha ’do odio’

Kaos en la Red. Mobilizaciones solidárias y libertad para las 10 personas detenidas en Galiza

Kaos en la Red. Dura repressom contra defensores del galego: 10 detidos e um hospitalizado

Kaos en la Red. Contra o hegemonismo lingüístico espanhol, polo direito pleno ao nosso único idioma: o galego

Kaos en la Red. Perante a nova provocaçom galegófoba, esta vez em Compostela

Galiza Libertaria. @s anarquistas contra Galicia Bilingüe


Descargar
Peso: 33.9 KB
Res: 500 x 321 px
Descargar
Peso: 33 KB
Res: 600 x 404 px
Descargar
Peso: 36.7 KB
Res: 450 x 300 px
Descargar
Peso: 45.3 KB
Res: 450 x 300 px
Descargar
Peso: 38 KB
Res: 600 x 402 px
Descargar
Peso: 46.2 KB
Res: 600 x 432 px
Descargar
Peso: 55.2 KB
Res: 696 x 487 px
Descargar
Peso: 462.4 KB
Res: 2256 x 1496 px
Descargar
Peso: 850.6 KB
Res: 2448 x 3264 px
Descargar
Peso: 35.2 KB
Res: 450 x 300 px
Descargar
Peso: 111.8 KB
Res: 531 x 709 px
Descargar
Peso: 88.3 KB
Res: 709 x 531 px
Descargar
Peso: 105.7 KB
Res: 709 x 531 px
Descargar
Peso: 835.4 KB
Res: 2650 x 1844 px
Descargar
Peso: 44.4 KB
Res: 640 x 434 px
Descargar
Peso: 59.5 KB
Res: 700 x 469 px
Descargar
Peso: 37.9 KB
Res: 500 x 337 px
Descargar
Peso: 25.1 KB
Res: 300 x 200 px
Descargar
Peso: 46.8 KB
Res: 500 x 324 px
Descargar
Peso: 48.2 KB
Res: 500 x 612 px
Descargar
Peso: 35.4 KB
Res: 500 x 342 px
Descargar
Peso: 34.2 KB
Res: 498 x 341 px
Descargar
Peso: 33.7 KB
Res: 500 x 375 px
Descargar
Peso: 19.4 KB
Res: 316 x 230 px
Descargar
Peso: 83.7 KB
Res: 709 x 531 px
Descargar
Peso: 31.9 KB
Res: 709 x 531 px
Descargar
Peso: 50.4 KB
Res: 450 x 300 px
Descargar
Peso: 45.5 KB
Res: 640 x 294 px
Descargar
Peso: 33.8 KB
Res: 615 x 399 px
Descargar
Peso: 27.6 KB
Res: 640 x 154 px
Descargar
Peso: 57.8 KB
Res: 700 x 525 px
Versión PDF: Descargar artículo en PDF | Enlace permanente: https://info.nodo50.org/1377